2021年12月4日星期六

11/2021 股票成績

 


港股:

今個月恆指跌左4.X%,好彩自己個組合無郁過,keep返0% (=.=...)。

之前粵海投資(0270)已經超過組合既25%,所以要減持少少。而建設銀行(0939)又跌落新低,股息率超高,佢既穩定派息同背景令我對佢有信心,所以買入少許,佔成個組合大約2%,再跌可能會再入少少。之前覺得港股既組合太偏向公用股同地產股,希望入下銀行股令依個港股組合更多元化。

而領展今個月都公佈左業績,股息比上年加左10%,買入物流資產同埋再增持海外物業。之前老前輩講過:財務報表之中,很多項目都可以造假或被人為操控(e.g. 資產重估、特殊收益、關連交易等等),唯獨是現金流,尤其是實際派息不可以或很難長期造假。我會寧願相信一間派息穩定而有增長既公司,都唔會相信對將來好有抱負,好有遠景既公司。可能會失去好多機會,但係勝率高好多。依排領展又跌多少少,我會選擇以股代息。

美股:


美股:

今個月S&P500跌左3%,市場就話極度恐慌,笑死中坑😂。大家之前係咪升到麻木晒?


我個組合都跟跌3%,為應付將來美股既調整/熊市,我會採取以下策略:。

1.
如果三大持股 (QQQ/VOO/BRK.B)跌超過10%,就會開始動用手持現金開始買入。
跌到無晒現金就減持債劵去買入股票,正所謂養兵千日用在一時,債劵係美股組合既作用就係為左依個時候用。

2.
下年都會預期加息,我都開始增持VCSH (Vanguard短期公司債券ETF)而減持VCIT,希望令個組合減低加息既風險,同時keep到債劵佔成個美股20%。

3.
如果QQQ由高位跌超過20%,我會考慮開始買入TQQQ。

財務自由進度1.64M / 10M (本來想今年破1.7M,咁既情況應該難D)





9 則留言:

  1. 我既財自目標都係10M, 共勉之

    回覆刪除
  2. 想問下買入 VCSH 及 VCIT 嘅目的?買債券唔係為了收息嗎?我唔知有冇計錯這兩隻只有一兩厘息,好似好少?因為想學習買債券,所以想了解下買債個思維。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係睇書學返黎。
      買入直債同買入債劵ETF有所不同,債劵ETF都只係做好對組合既資產配置。債劵ETF雖然比股票增長慢好多,但係可以做到平衡風險既作用。以VCIT為例,近年S&P500同VCIT既相關性只有0.34,如果股市大跌,債劵ETF都唔會有太大跌幅,到時我可以減持債劵ETF去增持股票。
      當然,如果識買直債既話,我都覺得買直債更好,但要注意成個債劵組合既多元化,唔好買得太多個別直債同所屬行業。我都努力學習緊,買左少少baby bond,岩岩都開左IB想買多D直債。

      刪除
    2. 原來係咁,不過唔知點講,但覺得有些盲點在裏面。始終近年美股、美債的走勢建基於印銀紙,之後如果幾年收水,對市場變化係點,還有待觀察。

      我只是睇咗啲書講,加息會對債價有影響,尤其是低息的債,所以只擔心這些 ETF 會在加息週期持續下跌,而收息又少,完全補唔返跌幅,到時想走又走唔到。

      刪除
  3. 你講既問題我都諗左好耐,我暫時個策略係唔好估將來個市點走,因為我對經濟無太深入研究。可能將來股市砰砰聲咁升,揸住D債可能好唔掂;但如果股市暴跌呢?相信債劵ETF會跌得低過股市好多。
    而我只會估來年會加息。短債會對加息無咁敏感,所以之後既資產配置會將VCIT同VCSH既比例變成50:50。
    可能我既策略會錯,但暫時依個策略係我覺得最舒服既方法。

    再另加拋一個我依排諗緊既問題:我應該將剩低既現金all in落市場入面,實行time in the market, 而唔係time the market呢?

    我仲係股市初哥,都成日睇師兄你既blog學野,希望你出返多D個股分析。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係喎,還有長債、短債會對加息有不同影響,都係再觀摩下先。不過我最近學人買就買了亞洲高息債卷基金,即係內房果啲,超高風險😅。不過我知好多 blog 友都唔會買,又手續費、又認購費跟銀行買個啲,好處係槓桿有數得計,用 IB 好難計,好易瀨嘢。至於美國公司債卷希望下年有平位比我入。

      個股分析應該唔多會再寫,因為近年發覺冇用,雖然用了十幾年,而以前是有啲用。但時代轉變,我相信而家大部份機構投資者也只是炒炒賣賣,佢哋唔睇基本分析,所有所為分析都是作出來,那麼自己分析又有什麼用,希望你明白。

      刪除
    2. //我應該將剩低既現金all in落市場入面,實行time in the market, 而唔係time the market呢?

      我篇新文章希望比到你思考這個問題。我以前上過一個投資班,有一個阿 Sir 分享佢第一次買股經驗,他剛剛出來做事有幾萬蚊,咁啱 87 股災,佢就買咗啲地產、銀行股,心想當儲下錢。買咗之後都冇理到,幾年之後要結婚才發覺當時股市暢旺,原本資金升了幾倍,就 cash 咗出嚟結婚。結婚後就冇再買股票,到下一次股災,發覺有些私已錢又買了一堆地產、銀行,之後故事不斷重覆發生。佢嘅結論係要在股市賺錢,timing 比什麼也重要,只要忍耐做啱了第一次,以後一世人也會做得啱。我聽了這個故仔好多年,但今年才第一次做啱,但我相信也不會太遲,因為現在的股市週期越來越短,希望這個故事幫到你。

      刪除
    3. 可惜,不過都尊重師兄決定🤟

      刪除