2022年10月31日星期一

二選一:增長VS現金流?

今年美股港股大跌,中坑個總資產都跌唔少。初時我都決定用QQQ,VOO,BRK.B加少量bond去做資產增值,但趁依個機會可以反思返:應唔應該建立一個現金流既資產?

依個topic思考左好耐,我從唔同方面,包括自己身處既主觀因素去一步步思考:

客觀因素

  • 以長期黎睇,增長股升得高過收息股;
  • 增長股波動高過收息股,而且係熊市時收息股都有一定股息收入;
  • 會唔會錯誤長線投資落一個唔得既市場呢? (恆指係一個好例子,幾年前個個都話唔識投資就投資2800,依家賤過地底泥);
  • 雖然睇過好多書話現金流投資成績可以好過投資增長股,但大前題係:1. 識槓桿 2. 識揀股 3. 識睇周期;
  • 美股股息要收30%稅

主觀因素

  • 我同老婆都有份正職,就算依家其中一個人唔返工都勉強可以支撐成頭家既支出,所以現金流暫時唔會有問題;
  • 除左少量債劵同港股高息股外,我已經無任何被動收入 (其實真係應該要建立多幾種被動收入);
  • 我希望10年內退休

從依幾點考慮既話,我暫時都會繼續以指數投資作為我既策略,如果下一次牛市或者退休兩三年前就會開始投放多D現金流資產上。


11 則留言:

  1. //恆指係一個好例子,幾年前個個都話唔識投資就投資2800,依家賤過地底泥//
    這幾年經驗是傳媒吹捧什麼,就應該避開,大部份人做同一樣嘢,一定死緊。

    回覆刪除
    回覆
    1. 最緊要有自己獨立思維,依個係熊市學到既野。

      刪除
    2. 人人都認同嗰刻,個個都上晒車,牛頭角順嫂都知,就算唔係最危險時刻,都多數無利可圖。

      刪除
    3. 到時就要避一避。
      相反,如果大部分人叫苦連天,就係時候進攻。

      刪除
  2. 做定心理準備,未來十年都係低回報,要做多N年才可退休!

    回覆刪除
  3. 應該說退而不休,放鬆一點,自己見過很多細叔伯,退休後過了幾年,就去了天堂渡假了。草上飛

    回覆刪除
    回覆
    1. 岩呀,退而不休,我退休後有好多野想做~

      刪除
  4. 例如呢。。等Fans學下嘢!草上飛

    回覆刪除
  5. 明白的。。不耍等太太太耐分亨,香港人傳統工作比較急性,想必讀者也如是,你明的,剛看新聞說很多香港商家去泰國傾生意,泰國攻府亦想建新機埸跑道,很想跟香港商人合作,但泰國人的辦事效率,回顧過往經驗,工作實幹輸香港九條街,而且商譽也不太好!草上飛

    回覆刪除