2023年1月2日星期一

2022回顧及展望

可以先睇下中坑歷年回顧,睇下我依幾年有無咩進步

2021回顧及展望

2020回顧及展望


港股




港股overall growth -6.45%,上年係2%,即係話今年跌左8.45%

比起恆指跌左15%既成績更好,其實組合好多股票都跌得低過恆指,但主要係一隻新鴻基地產(0016)救全家(+13%)同埋組合入面接近5%既股息先至可以頂一頂。

計埋今年,恆指都3年連跌了,最多由高位跌超過50%,究竟恆指幾時先跌完呢?無人知。幸好,我買既港股所有企業都係高現金流既公司股票,而且業務穩定,每年都派到息比我。今年都有兩萬幾股息袋袋平安,而我將今年股息再用黎再投資,得出黎既股息率會比之前更高。

年頭買左VTECH(0303),但感覺唔係太壟斷,所以好快賣走左。
今年都無再買新股票,因為懶去研究其他行業,其實眼中有心水的,例如江蘇寧滬高速公路(0177)同中移動(0941),兩個都係護城河深既企業,希望搵到時間研究啦~

同上年一樣,唔會再注入新資金入港股,只用現存既倉位同股息買入收息股,選股條件係長期穩定派息同派息長期會有增長。

港股今年組合增長:-8.45% 

港股每年期望增長:5-10% (不達標)


美股




今年係美股方面做左唔少改動去完善個組合:

1. 由債劵ETF轉左買直債同債劵CEF

睇完風兄的<<懶系投資法2>>對債劵ETF既睇法後,就放棄買入債劵ETF,轉左買直債同債劵CEF。


但因為唔清楚加息同債市既關係,年初買入唔少ETD(好多ETD都係長債),而唔去接觸短債,搞到債果方面都幾損手爛腳。不過幸好,我買既所有ETD都係投資評級,理論上只要間公司唔執笠,我都可以唔理佢,一路收息,直到到期日。只係機會成本問題高左D啫,當買個可以彌補既教訓。

CEF就買左PTY同PFL,每個月派息就再投資,由佢自我膨脹,派息增多之餘又可以等減息再升。

2. 買入槓桿ETF


要等10年先可以財務自由既時間實在太長,如果可以受少少風險既話,咁就不如「用危險嘅方法玩安全嘅嘢」,即係買入槓桿ETF(LETF)。LETF可以輸到變0,但係無斬倉風險的話,我認為可以配置一部分資金入LETF做槓桿。

現時買入TQQQ同SOXL,暫時各佔組合1.X%左右,視乎情況加倉。

3. 少改動:清倉VNQI


我個倉有少量VNQI,本來打算買黎build up現金流,但依幾年派得又少又唔穩定,所以清倉。

學習

今年工作同湊小朋友方面都好累,都好少去學習一D新既野。尤其youtube,基本上都放棄左,其實有一段片錄左好耐但都係懶得去剪。

年中有研究過乜野係期權現金流,但好似都幾高風險同埋個本要夠大,所以就擱置左。
亦都有睇<<掌握市場周期>>,主要係用加減息同其他人情緒去判斷個市,都仲未掌握得好好。

唯一真係努力研究左出黎並且學以至用既野係CEF同埋LETF,可以投入組合入面。

去年計劃回顧

1. 學習槓桿買債 <<< 用CEF去做另類槓桿
2. 發掘優惠資源 <<< 有去搵下coupon之類,但唔係幾努力去搵。近期搵到由電話月費轉做儲值卡plan,實驗成功後share比大家知。
3. Catch up返拍youtube片 <<< 直接收左皮😓

來年計劃

除左繼續研究投資同額外收入外,想學返D自己有興趣既野多D:

1. Python,起碼學到基本野先
2. 電子學上既知識,工作上用到,本身都有興趣
3. 木工,之前幫屋企整書枱從而發掘到依個興趣



最終目標

每年寫一次去激勵自己。
退休目標年齡:40歲 (仲有4年時間)
退休預計年齡:43歲 (仲有7年時間) (註:用financial freedom calculator計算)
財務自由進度:16.1%(上年17.2%)





6 則留言:

  1. 還有7年,預足你成功💪🏻

    回覆刪除
  2. 人生有幾多個七年,想做就要去做,坐言起行,40歲退休,似乎太早.脫離現實。:)

    回覆刪除
  3. 我大你一點, 認真計數財自唔容易 (之前好似有同你講過), 最近匯君兄有comment過, 但有目標係好既, 加油。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實就算個被動收入足夠,都會返多幾年工去賺錢投資,多D buffer比自己~

      刪除